Kvalita uhlí je určena katalogy výrobců tuhých paliv. Odběratel po převzetí dodávky neodkladně oznámí dodavateli zjištěné vady jakosti a to u zjevných vad do 24 hodin od převzetí dodávky (nevztahuje se u vlastního odběru ze skladu). U skrytých jakostních vad lze uplatnit reklamaci do dvou měsíců od data dodání, pokud nedošlo k podstatné změně dodaného paliva vinou odběratele. Jedná se o případy, kdy dodané palivo obsahuje nižší výhřevnost, větší obsah popelu než uvádí normy. Tyto vady se prokazují laboratorním rozborem vzorku odebraného z dané dodávky uhlí. V případě zjištění nesprávnosti reklamace podle výsledků laboratorního rozboru, hradí náklady s tím spojené kupující. Kupující je povinen umožnit prodávajícímu odběr kontrolního vzorku paliva, který se zašle k výrobci na rozbor – lhůta na vyřízení je 30 dni.
Podmínky pro reklamaci
Reklamované uhlí ponechá kupující složené na místě v původním stavu do doby, než prodávající zajistí jeho kontrolu, odebere vzorek a sepíše zápis
Záruka se nevztahuje na:
Prodávající seznámí kupujícího na vyžádaní s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem, popřípadě na jeho žádost předá v textové podobě. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem číslo 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 1.1.2014.
Reklamační řád kameniva firmy SLUNY s.r.o.
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
Uplatnění práva z vady se nedá použít zejména:
Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího a to buď pomocí elektronické pošty slunap-chrast@seznam.cz, telefonicky 731 577 464 , nebo písemnou formou na adresu sídla prodávajícího.
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy bylo zboží dodáno třetí osobě, která je určena k provedení opravy.